Musorujsag
Élő Eredmények

Alakul a 2020-as F1-es mezőny: Hülkenberg lehet a nagy vesztes?

Alakul a 2020-as F1-es mezőny: Hülkenberg lehet a nagy vesztes?

Boxutca
Fogynak a helyek a Forma–1 székfoglaló játékában – ki marad állva a 2020-as szezonban?

A Renault, a Mercedes és a Racing Point után csütörtökön a Haas is véglegessé tette a jövő évi versenyzőfelállását. Ezzel hivatalosan már csak 5 ülés vár gazdára, ám a gyakorlatban ennél is kevesebb hely van azok számára, akik még nem biztosították be a helyüket a jövő évi rajtrácson.

A Mercedes, a Ferrari, a Renault, a Haas és a McLaren párosítása már hivatalos és végleges. Ha nem történik meglepetés, változás csak egyiküknél lesz jövőre: a Renault Nico Hülkenberget az idén kispadozó Esteban Oconra cseréli. A többi versenyző közül mind már eleve hosszabb távú szerződéssel rendelkezett (Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Daniel Ricciardo, Kevin Magnussen, Carlos Sainz és Lando Norris), vagy most kapott új szerződést (Valtteri Bottas és Esteban Ocon).

A Racing Point ugyan eddig hivatalosan csak a Sergio Pérezzel kötött új hosszú távú megállapodásáról tett bejelentést, Lance Stroll jövője is biztosítottnak tűnik a csapatnál. Az új tulajdonos, Lawrence Stroll fia vélhetően eleve több évre szóló kontraktust kapott a rózsaszínektől, így náluk aligha kopogtathatnak az ülésre áhítozó versenyzők.

Egyelőre nincs véglegesített felállása a Red Bullnak, ahol csak Max Verstappen 2020-as szerződése a biztos. Hogy ki lesz a csapattársa, arról az energiaitalosok az év hátralévő versenyein tapasztaltak alapján fognak határozni. Jelenleg a náluk ígéretes első két hétvégét produkáló Alexander Albon kilátásai tűnnek a legjobbnak, de ha mégsem neki szavaznának bizalmat, a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat is szóba jöhet, és ha valami csoda folytán Pierre Gasly szárnyalni kezdene, a hivatalos verzió szerint akár még neki is lehetne esélye a Red Bull-os visszatérésre.

Az osztrákoknak feltett szándéka továbbra is házon belül rendezni a versenyzőkérdést. Helmut Marko a közelmúltban a német Motorsport-Magazinnak kijelentette, bár Nico Hülkenberg valóban szabaddá vált, ők nem tekintenek rá komoly opcióként. És nemcsak azért, mert „körön kívüli”, az általuk jól ismert Daniel Ricciardo mellett idén nyújtott teljesítménye sem győzte meg őket.

Bárhogy is döntenek, választásuk a Toro Rosso jövő évi terveit is meghatározza: az első csapattól lehetőséget nem kapóknak lesz a legjobb esélyük arra, hogy Faenzában folytassák. Új fiatal debütálására a szuperlicencpontok miatt aligha lesz lehetőség a Red Bullnál.

Danyiil Kvjat és Alexander Albon (Fotó: XPB) Danyiil Kvjat és Alexander Albon (Fotó: XPB)

Hülkenberg számára célállomás lehet még az Alfa Romeo. Kimi Räikkönen ott 2020 végéig érvényes szerződéssel rendelkezik, így egyedül az újonc Antonio Giovinazzi sorsa a kérdéses. Ő a Ferrari neveltjeként azt a helyet kapta meg a svájci csapattól, amelyről a Ferrari rendelkezhet. Jelenleg az a kérdés, a vörösöknek van-e akkora befolyása, hogy továbbra is ők határozzanak ezen ülés sorsáról, vagy Frédéric Vasseurék választhatnak mást is, ha úgy ítélik helyesnek. Giovinazzi édesapja az Olasz Nagydíjon a Sky Sports szakértőjének, Karun Chandhockank egy beszélgetés során azt mondta, fia maradása már biztos, ám amíg nincs hivatalos bejelentés, az F1-ben valójában semmi sem biztos. Hülkenberg 2013-ban már teljesített egy szezont a Sauberrel, a csapat jól ismeri, sokra is tartja őt, akkori kapcsolatuknak a pénzügyi problémák vetettek véget.

Amennyiben ez az ajtó is bezárulna a német előtt, az utolsó reménye a Williams marad. Hivatalos bejelentést ugyan még nem tett a csapat, ám vezetőjük, Claire Williams már megerősítette, hogy George Russellt hosszú távra szerződtették, vagyis a brit újonc 2020-as helye biztosnak mondható. A másik autó még gazdára vár. Robert Kubica szénája nem áll jól az idei gyenge teljesítménye miatt, és a Forma–2-es bajnoki címért küzdő tartalékversenyzőnek, Nicholas Latifinek nem titkolt szándéka, hogy elvegye tőle ezt a helyet. A kanadai pozícióját erősíti, hogy Kubicáéhoz hasonló mértékű anyagi támogatást hozna magával szponzorai révén, amire a csapatnak nagy szüksége lenne azok után, hogy nemrég közölte, 17 millió angol fontos veszteséget könyvelt el a 2019-es év első felében az előző szezonhoz képest.

Ez a pénzügyi kényszerhelyzet ugyancsak rontja Hülkenberg kilátásait, aki egy újonchoz viszonyítva magas bért kérne, komoly háttértámogatással pedig nem rendelkezik. Ő lehet tehát az idei versenyzőkeringő legnagyobb vesztese. Vajon kik maradnak állva e székfoglalóban? És tartogat-e még meglepetéseket e kegyetlen játék?

A csapatok eddig ismert 2020-as felállása

Mercedes: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas

Ferrari: Sebastian Vettel, Charles Leclerc

Red Bull: Max Verstappen, megerősítésre vár

McLaren: Carlos Sainz, Lando Norris

Renault: Daniel Ricciardo, Esteban Ocon

Toro Rosso: megerősítésre vár, megerősítésre vár

Racing Point: Sergio Pérez, Lance Stroll

Alfa Romeo: Kimi Räikkönen, megerősítésre vár

Haas: Romain Grosjean, Kevin Magnussen

Williams: George Russell, megerősítésre vár

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak

Kapcsolódó hírek