Musorujsag
Élő Eredmények

Hülkenberg: A frusztráltság okozta Leclerc vesztét

Hülkenberg: A frusztráltság okozta Leclerc vesztét

Motorsport
Számított Nico Hülkenberg arra, hogy Charles Leclerc váratlan támadást próbál indítani ellene. Ütközésüket a monacói türelmetlenségének számlájára írta.

A Ferrari versenyzője csak a 15. rajtkockából vágott neki a Monacói Nagydíjnak a Ferrarival, és már szombaton jelezte, hogy az előretörés érdekében nem fog óvatoskodni. Az első körökben több bátor manővert is bemutatott, Lando Norris mellett Romain Grosjeant is megelőzte. Utóbbi pozíciót a lassú és szűk Rascasse-ban nyerte a francia ellen, aki meglepettségében csak annyit tudott reagálni, hogy kamikazénak nevezte a ferrarist.

Egy körrel később Nico Hülkenberget támadta Charles Leclerc – őt is a Rascasse-ban szerette volna meglepni. Csakhogy a német mellett nem maradt számára elegendő hely, így annyira belülre kellett húzódnia, hogy a kanyar csúcspontján a jobb hátsó kerekével nekikoccant a szalagkorlátnak, mely a Renault-nak lökte autóját.

Hülkenberg elárulta, csapata a Grosjean-előzés után felkészítette őt, hogy mire számíthat. „Tisztában voltam vele, mert a mérnököm szólt. Szóval láttam előre, de ettől még versenyzőként mérlegelned kell a saját esélyeidet, és fel kell tudnod mérni, hogy mikor van valós esély, és mikor nincs. Szerintem egy kissé türelmetlen volt. Frusztrált volt a szombati után, és át akart vágni a mezőnyön. De ez Monaco, és így nem megy” – kritizálta ellenfelét a 13. helyezett.

Nico Hülkenberg és Charles Leclerc (Fotó: XPB) Nico Hülkenberg és Charles Leclerc (Fotó: XPB)

Leclerc a fal érintése miatt kapott defektet, Hülkenberg kerekét viszont a Ferrari vágta ki, ami miatt a következő körben neki is ki kellett állnia a boxba. Ellenfelét túlzottan agresszívnek érezte. „Igen, az volt. Mindenekelőtt egészen távolról érkezett. Emellett nem is hagytam neki annyi helyet. Láttam, hogy próbálkozik, ezért fair voltam vele, és kicsit nyitottam a kormányon, próbáltam több helyet adni neki. Megpördült, és pont nekem csapódott. Én nem mentem a falnak, de a hátsó gumimat kivágta. Túlságosan sokat akart.”

Leclerc-t a másik áldozata, Romain Grosjean is kritizálta. „Leclerc nagyon-nagyon agresszív volt. Én kinyitottam az ajtót, hogy elkerüljem az ütközésünket, de tudtam, hogy valaki nem fogja megtenni neki ugyanezt. És a következő körben már meg is történt, szóval két pozíciót is nyertem ezzel” – kommentált a Haas 10. helyet megszerző versenyzője.

Leclerc tisztában van azzal, hogy talán túl nagy kockázatot vállalt, ám úgy érzi, más választást nemigen hagyott neki a 15. rajthelye. „Ez nem volt ideális pozíció, ezért kockáztatnom kellett. Romaint megelőztem, bár rendkívül szoros volt. Másodszorra ugyanezt próbáltam Nico ellen, de ő nem hagyott annyi helyet, elcsíptem a falat jobbra, és defektet kaptam” – összegzett a ferraris.

A defekt akkora kárt tett a padlólemezében, hogy utána már nem látta értelmét a folytatásnak. „Nehéz volt vezetni, túl nagy volt a sérülés. Próbálkoztunk az első szárnycserével, hogy kompenzáljuk a leszorítóerő hiányát, amit a sérülés okozott, de ez nem volt elég. Ezért döntöttünk a megállás mellett. Már nem tudok változtatni ezen, sajnos ez van. Kár, hogy ilyesmi éppen a hazai versenyemen történik, főleg egy olyan pályán, mint Monaco, ahol a tizenötödik helyről rajtolva garantáltan nehéz napod lesz. De tudtuk, hogy így lesz. Most már előre tekintek.”

Borítókép: Charles Leclerc (Fotó: MTI/EPA)

További tartalmak

Kapcsolódó hírek

Rosberg: Leclerc azt tette, amit kell, ez a Ferrari sara
Két próbálkozás, két kiesés – ez Charles Leclerc mérlege a hazai versenyén. Noha a baleset az ő hibája volt, Nico Rosberg szerint pontosan azt tette, amit kell, és a kiesés a Ferrari lelkén szárad.
Charles Leclerc