A Forma–1-hez hasonlóan az amerikai széria vezetői is régóta keresik már a legjobb megoldást a versenyzők fejének védelemére (főleg a leszakadó kerekek, alkatrészek ellen). Miközben a királykategória már elfogadta, és be is vezette a glóriát, az IndyCar más megoldások után nézett, a mai napon viszont bejelentették, ők is megtalálták saját eszközüket.
Ők az F1-ben is tesztelt, ám végül elvetett „szélvédős” megoldás mellett tették le a voksukat. A tetején titánkerettel körbevett ballisztikus szélvédőt pedig az eszközt a királykategóriában is kipróbáló Red Bull-lal közösen fejlesztették, fogják tovább fejleszteni a jövőben.
Az eszköz terhelhetősége állítólag megegyezik a glóriáéval (150kN), fényvisszaverő és párásodás gátló bevonatot kap, de az ígéretek szerint a pilótafülke hűtését is segíteni fogja egy, a Dallara és a Red Bull alkalmazott technológiai osztálya által közösen kifejlesztett módszerrel. A pályateszteket a nyáron kezdik, az eszközök gyártása pedig ősszel veszi kezdetét.
„Mióta 2016-ban bemutattuk és teszteltük az első szélvédőt, egyértelmű, hogy az eszközben rengeteg lehetőség rejlik” – hangsúlyozta a bejelentés kapcsán a Red Bull csapatvezetője, és a technológiai osztály igazgatója, Christian Horner. „Az IndyCarral való együttműködés lehetőséget nyújt arra, hogy a lehető legjobban kiaknázzuk ezeket a lehetőségeket, és olyan eszközt biztosítsunk a széria számára, ami megelőzi a súlyos baleseteket, és potenciálisan életeket is ment.”
„A következő hónapokban szorosan együttműködünk az IndyCar vezetőivel, hogy teszteljük és tökéletesítsük a szélvédőt, és már most izgatottan várjuk, hogy 2020-ban lássuk a hatását az első versenyen” – tette hozzá a brit szakember.
Az IndyCar korábban is próbálkozott már hasonló koncepcióval, amit a PPG Aerospace-szel közösen fejlesztett ki, és amit Scott Dixon valamint Josef Newgarden is tesztelt, ezzel kapcsolatban viszont a vizsgálatok során azt állapították meg, hogy „további fejlesztésekre” szorul. Ami a Red Bullt illeti, ők 2016-ban, az Orosz Nagydíj szabadedzésén próbálták ki először a szélvédőt, majd lobbiztak mellette, az F1 azonban a glóriára voksolt az ő megoldásukkal szemben.