Musorujsag
Élő Eredmények

Nagy előrelépést ígér a Mercedes újratervezett motorja

Nagy előrelépést ígér a Mercedes újratervezett motorja

La Gazzetta dello Sport, Auto Bild
Olasz és német sajtóértesülések szerint is nagy előrelépést ért el a tél folyamán a címvédő Mercedes az újratervezett erőforrásával.

Volt némi visszhangja Toto Wolff múlt év végén tett nyilatkozatának. A Mercedes csapatfőnöke decemberben arról beszélt, hogy volt egy megtorpanásuk a 2019-re fejlesztett motorjukkal, mely a tesztpadon nem hozta azt, amit a mérnökök vártak tőle. Később a csapatot idén már csak tanácsadóként segítő főmérnök, Aldo Costa pontosította főnöke szavait, és tisztázta: nincs komoly gond a motorjukkal, csak egy ilyenkor megszokott kisebb akadályról volt szó, amit gyorsan sikerült megoldaniuk. Ijesztésnek mindenesetre jó volt a megtorpanás: arra ösztökélte a gyártót, hogy még magasabbra helyezze a lécet.

A címvédő felkészüléséről azóta már teljesen más előjelű pletykák keringenek: az olasz La Gazzetta dello Sport és a német Auto Bild Motorsport is arról számolt be, hogy az új erőforrásuk komoly előrelépést jelent.

Előbbi lap úgy tudja, hogy Andy Cowellék olyan mértékben áttervezték a motorjukat, hogy az idei verzió alig mutat rokonságot a 2018-assal. Főként az energia-visszanyerő rendszerekkel értek el komoly javulást, melynek következtében a két lap szerint az eddigi fogyasztási mutatók megtartása mellett jutottak 12 lóerős teljesítménytöbblethez. Ez úgy is komoly előnyt jelenthet, hogy idén 5 kilogrammal növelték a versenyen elfogyasztható benzin mennyiségét.

Az Auto Bild szerint emellett üzem- és kenőanyag partnerük, a Petronas is sokat tett a jobb teljesítményért. A múlt évben Monzában már bevetett új termékeiket elsősorban a 2019-as erőforráshoz fejlesztették, és azok nemcsak a teljesítményjavuláshoz járultak hozzá jelentős mértékben, de az erőforrás kopásának mértékét is csökkentették általuk.

Ezen előrelépéseknek köszönhetően a németek szerint a Mercedes már szinte biztosan átlépi 1000 lóerős teljesítményhatárt – jóllehet ilyesmiről évről évre cikkeznek…

Mercedes, Ferrari Az Orosz Nagydíj rajtja (fotó: Daimler Media) Fotó: Daimler Media

Az ellenfél-riogatónak tűnő számok persze csak akkor kapnak valódi súlyt, ha kiderül, hogy az ellenfelek nem tudták tartani a lépést a fejlesztés terén. Márpedig időközben ők sem alszanak. A Ferrari motorrészlege például az Auto Bild szerint szintén sikeresen javított pár területen, különösképpen a vezethetőségén, valamint a kigyorsításoknál nyújtott teljesítményen, mellyel a múlt évben voltak problémáik.

A Hondáról tudható, hogy most először egy harmadik évet is ad aktuális motorkoncepciójának, az állandóságra építve pedig nagy teljesítményjavulást vett célba. A Renault ezzel szemben ismét sokat változtat hajtóegységén, mellyel Cyril Abiteboul szerint máris nagyobbat léptek előre, mint eddig bármelyik téli szünetben a hibridérában.

Toto Wolff szerint egyébként 2019-ben nem is annyira a motorok, mint inkább az aerodinamikai szabályváltozások fogják befolyásolni az erőviszonyokat. „Láthattuk, hogy a motorok terén már nincsenek minták, nincs olyan csapat, amely különösen dominálna adott pályákon. Változás történt ezen a téren, és már a Honda is erősnek tűnik. A legnagyobb hatásuk szerintem a teljesen új aerodinamikai szabályoknak lesz, amik mindent a feje tetejére állíthatnak” – jósolta még tavaly.

A Mercedes pár hét alatt levadászta a korábban még előnyben lévő Ferrarit (Fotó: XPB) Fotó: XPB

Úgy tudni, a Red Bull mellett a Ferrari új autója is már most jobb számokat produkál a leszorítóerő terén a tavalyinál, annak ellenére is, hogy a szabályváltozások ezen a téren komolyabb visszalépést jelentenek. Ugyanezt azonban minden bizonnyal a Mercedes is elmondhatja.

Nem is vesz mindenki mérget rá, hogy a szabályreform a címvédő bukásához fog vezetni. Egyes elemzők máris azt ecsetelik, hogy az új aerodinamika akár még a csillagosok malmára is hajthatják a vizet, mivel a módosítások a kisebb előredöntéssel tervezett autóknak kedvezhetnek leginkább, ami évek óta a Mercedes koncepciója, hiszen rendszerint az ő masináik padlólemeze zárja be a legkisebb szöget az úttal.

Találgatni tehát bőven van miről 2019 előtt, ám egyelőre még az új autókat sem láttuk, valós támpontunk az első tesztig pedig úgysem lesz.

Borítókép: Fotó: Mercedes

További tartalmak