Musorujsag
Élő Eredmények

Mercedes: Direkt csinálja a Ferrari, vagy nem ért hozzá?

Mercedes: Direkt csinálja a Ferrari, vagy nem ért hozzá?

Sky Sports
Két rajt utáni balesetük után a Mercedesnél nehezen értik, miért mindig ők húzzák a rövidebbet a Ferrarik ellen. A verseny hevében egy-két vádaskodó nyilatkozat is elhangzott.

„Érdekes taktika volt a részükről” – jegyezte meg Lewis Hamilton a Brit Nagydíj rajtja utáni baleset kapcsán, utalva a Ferrarira. Kimi Räikkönen a hármas kanyarban blokkolta az ívbelső kerekét, és tehetetlenül csúszott bele a rossz rajtja miatt lendületet vesztő címvédőbe, aki ettől megpördült és a mezőny végére esett vissza. Nem a brit versenyző volt viszont az egyetlen, aki célzásokat tett a Scuderia piszkos játékára.

Toto Wolff a leintés után elárulta: miután Franciaországban Sebastian Vettel Valtteri Bottasba hajtott bele az első kanyarban, ők is elgondolkodtak azon, mi történik pontosan. „Igen, versenybaleset, de a peches fajtából… Először Le Castellet-ben vettek ki minket a versenyből, és most ez volt a második. Ezzel nagyon sok konstruktőri pontot veszítettünk. A technikai igazgatónk, James Allison szavait idézném: ’Szerinted ez szándékos volt, vagy csak nem értenek hozzá?’ Lehet választani…” – hagyta nyitva szakembere kérdését.

A felvételeket visszanézve a szakértők két dologban egyetértenek: Räikkönen valóban hibázott, de szándékosságról aligha lehetett szó. „Kimi belül volt, és teljesen összezavarodott. Túl későn fékezett, és teljesen egyenesen ment tovább, mint egy torpedó. Ez száz százalékig az ő hibája volt. Lewis eközben a rossz rajtja után sok helyet hagyott neki” – elemezte a balesetet Nico Rosberg.

Alexander Wurz viszont hangsúlyozta: „Látható, hogy Räikkönen nem szándékosan csinálta. Egyszerűen nem volt tapadása, elfogyott az út előtte, és már nem tudott mit tenni.”

Damon Hill szerint a Mercedes is fogja még másképp látni a helyzetet, a hiba és a megjegyzések egyaránt a küzdelmük kiélezettségének jelei. „Szerintem kicsit le kell nyugodnia mindenkinek. Mit sugallnak egyáltalán? Ez egy olyan szoros csata, amihez nincsenek hozzászokva. Az emberek ezt akarják látni, és senki sem fogja megnyerni a bajnokságot anélkül, hogy elmenjen a határig.”

Toto Wolff és James Allison (fotó: XPB) Toto Wolff és James Allison (fotó: XPB)

Räikkönen egyébként megkapta a maga büntetését: 10 másodperces időbüntetést, amit a kerékcseréjekor le is töltött. Hogy végül mégis Hamilton mögött ért célba a harmadik helyen, az már inkább a Ferrari taktikájának és a biztonsági autóknak volt köszönhető.

Wolffot mindenesetre bosszantotta, hogy miután Franciaországban Vettel Bottas előtt ért célba, most Räikkönen is előkelő helyre kapaszkodott fel. „Ezek a szabályok, olyanok, amilyenek. Nagyon nehéz előre megjósolni, hogy mi lesz a vége. Normál esetben amikor valaki kiüti a másikat, akkor a legtöbben egyetértünk azzal, hogy hátrébb kell kerülnie. De a szabályrendszer ilyen, ehhez kell tartanunk magunkat. Ez viszont mindig annak dráma, akit kiütnek.”

Hamilton ugyanakkor nem jött ki olyan rosszul a történtekből, hiszen eggyel jobb pozícióban ért célba, mint ahol a balesete előtt állt. Tempója alapján nyilván küzdhetett volna a győzelemért is, de visszaesése fényében örülhet, hogy csak 7 pontot vesztett Vettellel szemben. „Elképesztő felkapaszkodás volt ez Lewistól” – dicsérte versenyzőjét Wolff. „Az utolsó helyről jött fel a másodikra, ami szerintem a maximális kármentés volt ma.”

Borítókép: Lewis Hamilton első körös balesete (fotó: XPB)

További tartalmak