Miközben a bajnokságból még csak 4 futam ment le, a Pirelli a gumiválasztás terén a szabályoknak köszönhetően már a szezon felénél jár. Eddig tíz verseny keverékeit ismertették, ám a mostani az első alkalom, hogy a kemény típust is megjelölték. A kék oldalfalú papucsokat a július 6-a 8-a között rendezendő silverstone-i Brit Nagydíjon vetik be először 2018-ban (és a tavalyi Spanyol Nagydíj óta is először), melléjük pedig a közepes és a lágy típust választotta a gyártó.
A keverékekből a legpuhább változatból egy szett megtartása kötelező lesz az időmérő Q3-as szakaszára, míg a versenyen mindenkinek kell rendelkeznie egy szett kemény és közepes gumival.
Tekintve, hogy a Pirelli 2018-ban nagyjából egy fokozattal puhábbá tette abroncsait, a silverstone-i gumiválasztás tulajdonképpen megegyezik a 2017-essel, amikor a közepes, a lágy és a szuperlágy keverékek álltak a mezőny rendelkezésére. A versenyzők többsége akkor nemigen használta a közepes változatot, sőt az akkori keményről még a Pirelli is lemondott azok után, hogy Spanyolországban megállapították, túl kemény ahhoz, hogy egyáltalán használni lehessen.
Az év többi versenyéhez képest Silverstone-ban lesz egy változás a gumik terén: a Pirelli a pálya újraaszfaltozása miatt a többi pályán használtnál vékonyabb kopóréteggel látja el abroncsait, hogy ezzel vegye elejét a már a téli teszteken gondot okozó hólyagosodásnak. Ugyanilyen speciális, vékonyabb futófelületű gumikat vetnek majd be a Spanyol Nagydíjon, valamint a brit hétvégét kettővel megelőző Francia Nagydíjon is.
A Pirelli 2018-as gumiválasztásai:
Ausztrália: lágy, szuperlágy, ultralágy
Bahrein: közepes, lágy, szuperlágy
Kína: közepes, lágy, ultralágy
Azerbajdzsán: lágy, szuperlágy, ultralágy
Spanyolország: közepes, lágy, szuperlágy
Monaco: szuperlágy, ultralágy, hiperlágy
Kanada: szuperlágy, ultralágy, hiperlágy
Franciaország: lágy, szuperlágy, ultralágy
Ausztria: lágy, szuperlágy, ultralágy
Nagy-Britannia: kemény, közepes, lágy