Bár a nyilvánosság szeme elől hosszú időre eltűnnek, így sem telnek tétlenül a Forma–1-es versenyzők két idény közti hónapjai. Sebastian Vettel szabadsága például csak újév napjáig tartott. A német januárban előbb egy korábbi Ferrarival tesztelt a csapat fioranói versenypályáján, adatot gyűjtve a szimulátor pontosságának felméréséhez. Aztán következett a Pirelli esőgumitesztje Spanyolországban – az utóbbi hetek pedig gyárlátogatásokkal és szimulátorozással teltek számára.
Szerdán azonban engedélyt kapott a Scuderiától arra, hogy amolyan kikapcsolódó edzésként a lonatói gokartpályán körözgessen egy 125 lóerős Tony Kart-géppel. A 28 éves német öcsével, a versenyzés világával szintén ismerkedő 16 esztendős Fabiannal, valamint a veterán Jarno Trullival osztozott a pályán. „Mindig hasznos pár kört teljesíteni – különösen az év ezen szakában” – nyilatkozta Vettel, akitől a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne elvárja, hogy már Melbourne-ben esélyes legyen a futamgyőzelemre.
Sebastian Vettel with a fans, while karting in Lonato, Italy today.
via luca.mazzo, peterpanbb.it (IG)#F1 #Seb5 pic.twitter.com/Uazf4rgOAc
— Sebastian Vettel (@FansOfSebVettel) 2016. február 10.
More pics of Sebastian Vettel karting in Lonato, Italy today.
via luca.johnny (IG)#F1 #Seb5 pic.twitter.com/ZQ5RTs9NrA
— Sebastian Vettel (@FansOfSebVettel) 2016. február 10.
Sebastian Vettel karting in Lonato, Italy today.
Pics via @MrAlexF1 & simo_andreoli (IG)#F1 #Seb5 pic.twitter.com/UazIae4rxD
— Sebastian Vettel (@FansOfSebVettel) 2016. február 10.
Autójáról közben egyre-másra szivárognak ki újabb és újabb információk, pletykák – az új motorról, az aerodinamikai változásokról, a csapat bizakodásáról egyaránt. Olasz források szerint a szimulációs mérések azt mutatják, akár egy-másfél másodpercet is javulhatnak 2015-höz képest. Franco Nugnes, a Motorsport munkatársa hangsúlyozta, abszolút teljesítményjavulásról van szó, ami annyit jelent, hogy miután a megbízhatóságra is figyelni kell, a tényleges időnyereség ennél kisebbre várható.
Becslések szerint a Mercedes előnye a múlt évben körönként 0,8 másodperc körül mozgott, s tekintve, hogy várhatóan ők is fejlődnek 2016-ra, a Scuderiának lesz is mit ledolgoznia. Franz Tost, a Ferrari múlt évi erőforrását használó Toro Rosso csapatfőnöke már csak emiatt sem vár csodát a maranellóiaktól. „A Mercedesnek óriási előnye van, idén is mindenkit megelőznek majd” – jósolta.