Musorujsag
Élő Eredmények

Szeretik, mert nehéz és kemény – versenyzők a Hungaroringről

Szeretik, mert nehéz és kemény – versenyzők a Hungaroringről

Csapatok
Többen érzelmileg is kötődnek a magyar pályához, mások elsősorban a komoly kihívást látják benne – a versenyzők jó véleménnyel vannak a hétvégi Magyar Nagydíjnak otthont adó Hungaroringről.

Talán az előzések szempontjából nem a legkedvezőbb a vonalvezetése, a versenyzők abban mégis egyetértenek, hogy a Hungaroring kanyargós, technikás kialakítása miatt kimondottan nehéz helyszín, mely igazi kihívás elé állítja őket, s melyen alaposan meg kell dolgozniuk a jó eredményért.

A mezőny tagjai közül többen érzelmileg is kötődnek a magyar pályához. Fernando Alonso például nálunk aratta első győzelmét, Danyiil Kvjat nálunk állt először dobogóra, miközben Felipe Massa évről évre hálás szavakkal nyilatkozik a magyarokról, miután 2009-es súlyos balesetét követően a Honvédkórház dolgozóitól magas szintű ellátást, a szurkolóktól pedig hatalmas támogatást kapott.

Daniel Ricciardo eközben 2014-ben az egyik legnagyszerűbb győzelmét aratta nálunk egy őrült futamon, melyen csak az utolsó körökben dőlt el az 1. hely sorsa. „A 2014-es egy szép győzelem volt számomra. Természetesen imádok nyerni, de az a futam elképesztő volt. Ahhoz, hogy nyerni tudjak, meg kellett előznöm Hamiltont és Alonsót, a két legjobbat, és ez klassz volt” – emlékezett vissza a mostani hétvége előtt az ausztrál.

Magyar Nagydíj, 2014 (Fotó: XPB) Magyar Nagydíj, 2014: Daniel Ricciardo úton a győzelem felé (Fotó: XPB)

Bár tavaly éppen a Magyar Nagydíj után mutatkozott be a Forma–1-ben, a Hungaroring így sem ismeretlen helyszín Esteban Ocon számára, aki nemes egyszerűséggel a mi pályánkat nevezte meg a kedvencének. „Szeretem Budapestet és a Hungaroringet, ez a kedvenc pályám a szezonban. Különleges hétvégém volt ott még a Forma–3-ban, amikor két győzelmet és egy második helyet szereztem, és a GP3-ban, ahol kétszer álltam a dobogón. Ezen a pályán egyszerűen nagyon élvezetes vezetni. Ha elkapod a ritmust, az nagyszerű érzés, mert ilyenkor sokat tanulhatsz az autóról, támadhatod a kerékvetőket. Ez a pálya fekszik nekem és a vezetési stílusomnak” – magyarázta a francia.

Mint kiderült, Ricciardo is nagy rajongója a kanyargós 2. szektornak. „Szeretem a pályát, mindig jól ment rajta. Voltak nagyszerű hétvégéim ott már a Forma–1 előtt is. Idén nagy lesz a tapadásunk, így még élvezetesebb lesz. A második szektor pedig elképesztő. Ez az egyik kedvenc szektorom az egész F1-ben! Ha vasárnap forróság lesz, a verseny megterhelő lesz fizikális szempontból, ezért nem követhetem el újra azt a hibát, hogy túl sok húst eszem szombat este” – viccelődött, visszautalva az előző évre.

Az újonc Lance Stroll (aki tavaly a Williams régi gépével tesztelt is a Hungaroringen) ugyancsak a középső szakasz miatt kedveli a pályát. „Tavaly a Forma–3-mal versenyeztem ott, és dobogós lettem, szóval vannak szép emlékeim. Bár nagyon szűk, mint Monaco, és sok a kanyar, nagyon kedvelem. Főleg a középső szektora miatt, ami elég gyors a bal- és jobbkanyarokkal.”

Nico Hülkenberg is a Ring technikás jellegét emelte ki. „Szeretem Magyarországot, ez egy jó helyszín. A pálya klassz, technikás, sok jó kanyarkombinációval, melyek egymást követik. Olyan, mintha az összes kanyar egy nagy kombináció lenne, melyben elég hibázni az egyikben, és máris jönnek a hibák a többiben is. Fontos a folytonosság és a harmónia. Fizikálisan is megterhelő pálya, nagy a meleg is. Szeretem ezt a nehéz pályát, melyen nincsen túl sok idő a szünetre, így jó erőnlétet is igényel.”

Fotó: XPB) Fotó: XPB)

Max Verstappen arra számít, hogy a 2017-es szabályváltozások miatt pár újdonságot is fölfedezhetnek a Ringen. „Ez egy nagyszerű pálya, főleg F1-es autóval. Elég szűk, és nagy tempóval nagy élvezet vezetni rajta. Nem állítom, hogy olyan, mint Moncao falak nélkül, de határozottan szűkebb, mint a legtöbb pálya. Idén a nagyobb tapadással talán más íveket is kipróbálhatunk rajta, de összességében elég könnyen kezelhető” – vélekedett a holland.

A magyar pályán a versenyzők számára fejtörést szokott okozni az előzés dilemmája. „Az előzés nem lesz egyszerű, ezért jól kell szerepelnünk az időmérőn, máskülönben nehéz vasárnapra számíthatsz. A pályán elfoglalt pozíció lesz a meghatározó” – vélekedett Sergio Pérez.

Ricciardo ugyanakkor az élő példája annak, hogy a Hungaroringen sem lehetetlenség pozíciót nyerni, csupán meg kell találni a módját. „Három előzési pont van. Az egyes kanyarban bemutattam pár szép előzést a múltban. A kettesben a belső és a külső ívet is választhatod, mindkettő ív működik, és a hajtű és élvezetes” – avatott be az ötszörös futamgyőztes.

A Magyar Nagydíj programja a pénteken 10 órakor kezdődő első szabadedzéssel indul, ám az élet már ezt megelőzően beindul a pályán. Csütörtökön a szokásos boxutca-látogatással hangolhatnak a szurkolók a három napra, melynek eseményeiről az M4 Sporton, a Dunán, az m4sport.hu-n és a Boxutca Facebook-oldalán számolunk be.

EGY HOSSZAL MINDENKI ELŐTT: EXTRA TARTALMAK A VIZES VB ALATT AZ M4 SPORT MOBILALKALMAZÁSBAN. TÖLTSE LE VAGY FRISSÍTSEN!

Borítókép: Hungaroring (Fotó: XPB)

További tartalmak